Évértékelés - 2019-es olvasmányaim
2020. január 01. írta: csillabella

Évértékelés - 2019-es olvasmányaim

Az álmom 100 könyv lenne egy évben, de ennyi munka mellett ez lehetetlen. Viszont nagyon büszke vagyok a 67 könyvre! Minél több könyv, annál több kaland. Magamnak célul a heti 1 könyvet tűztem ki, ez sikerült!

Amit újítottam, hogy beszereztem egy e-book olvasót. Még nem olvastam rajta, de ha valahova mennem/utaznom kell, akkor nagyon praktikus lesz. Itthon jobb szeretem a könyveket, az illatukat, a szép borítójukat...az az igazi na!

Sok jó könyvet olvastam idén, most kevesebb volt az, amit 4 pont alatt értékeltem (most hirtelen nem is tudom volt-e ilyen egyáltalán). Ebben persze az is szerepet játszott, hogy ami nem kötött le, azt hamarabb félbe hagytam.

Amire viszont rájöttem, minden könyvet háromszor kellene értékeljek: 1. rögtön miután olvastam, olyankor emlékszem és még a hatása alatt vagyok. 2. pár héttel az olvasás után, olyankor már elmúlik az érzelmi sokk (ha volt) és tisztábban látok. 3. nagyjából fél évvel az olvasás után. Sajnos van olyan könyv, amire olyankorra már alig emlékszem miről szólt egyáltalán, de lehet nem volt rossz. Ilyen például Nicky Pellegrino: Olaszország, szeretlek! című könyve. 4.6 pontot adtam rá, júniusban olvastam, most meg lövésem sincs miről is szólt.

Az év legnagyobb csalódása:

4. Guillaume Musso: Central Park

3. Fredrik Backman: A nagymamám azt üzeni, bocs

2. Sally Rooney: Normális emberek

1. Tara Westover : A tanult lány

A Central Park csak a végén levő csattanó miatt került fel a listára, ha az nem ilyen elborultan nyakatekert, akkor abszolút jó könyv lett volna. Fredrik Backmannek ez a könyve sok volt, túl hatásvadász, annyira összerakott, hogy nem éreztem hitelesnek. A karakterek idegesítettek, ahogy a sztori is. A Normális emberek elment volna, ha nem kiáltják ki év regényének és fejlődésregénynek. Egyikhez sincs köze. A tanult lány.... atyám, arról itt most nem is írok semmit, katt a linkre.

Ha valaki gondolkodás nélkül szeretne olvasni, kikapcsolódni:

4. Virginia Macgregor: Milo szerint a világ

3. P.Z.Reizin: Szerelem gombnyomásra

2. Robin LaFevers: Gyilkos kegyelem

1. Coleen Hoover : It ends with us / Velünk véget ér

Milo szerint a világ egy cukiság bomba, tele szívvel. A Szerelem gombnyomásra meglepően egyedi és vicces történet. A Gyilkos kegyelem stílusban nem áll hozzám közel, de a könyv magával ragadott. Coleen Hoover könyve más volt, mint amire számítottam, de jó értelemben.

Legjobb fiatal felnőtteknek szóló könyvek:

4. Huntley Fitzpatrick: My life next door / Életem a szomszédban

3. Jenny Han: A fiúknak, akiket valaha szerettem   - Trilógia

2. Kerstin Gier: Rubinvörös   - Időtlen szerelem trilógia

1. Amy Ewing: Az ékkő  -Trilógia

 Az Életem a szomszédban nagyon tetszett, de be kell valljam most bele kellett olvassak a blogbejegyzésembe miről is szólt. Az első 3 helyezett mind trilógia. Mindegyiket hamar kiolvastam.

 És végül a legjobb könyvek, amiket erősen ajánlok:

4. Sarah Pinborough: 13 perc

3. Sienna Cole: Lefelé a folyón

2. Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére

1. Delia Owens: Ahol a folyami rákok énekelnek

 A 13 percnek ha volt is pár hibája, megbocsátom neki, és ide nekem még Sarah Pinborough könyvet! A lefelé a folyón pont olyan jó volt, mint, ahogy vártam! A száll a kakukk fészkére úgy pofán vágott, hogy még azóta sem ocsúdtam fel belőle. Ahol a folyami rákok énekelnek... a blog történetének eddigi első és egyedüli 5.1 pontos könyve. Imádtam, csodaszép borító, szívmelengető történet.

Van még pár könyv, ami tetszett, ilyen a Lány a vonaton, ami kapott hideget meleget, de engem beszívott a hangulata. A Büszkeség és balítélet mai napig elvarázsol, már többször olvastam, és biztos még fogom is. Az Én és az emberek kellemes felüdülés volt, jókat nevettem, elgondolkoztatott. Doppler épp annyira elborult, hogy nekem tessen. Az Égből hullott három alma volt az egyik könyv, amit legjobban vártam, hogy olvashassak, felcsigázott a borító, cím és az értékelések róla.

 + bónusz: Legszebb borítók:

collage_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr2115364730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása