Brené Brown - Bátraké a boldogság
2021. március 30. írta: csillabella

Brené Brown - Bátraké a boldogság

*4.2*

Brené TED videóját és könyvét a mentorom ajánlotta figyelmembe, mivel olyan területet érint, ami vezetőként fontos (és gondolom ahol fejlődnöm kell). A videó meg is győzött, hogy jó lesz erről kicsit részletesebben olvasni, bejött Brené stílusa: vicces, laza, közvetlen, olyan dolgokat feszeget, amikről nem szeretnénk beszélni, de kell.

A könyv fülszövege az alábbival indít, ami még jobban felcsigázta az érdeklődésem.

"Hogyan ​változtatja meg életünket, érzelmeinket, kapcsolatainkat és karrierünket, ha felvállaljuk, hogy sebezhetőek vagyunk?"

brenebrown_2010x-embed.jpg

Korábban azt gondoltam, hogy egy vezető erős, példát mutat, tévedhetetlen és nem hibázik. Az emberi kapcsolatokban is legtöbben ezeket véljük erénynek. Úgy voltam (kicsit még vagyok is) vele, hogy sok dologról nem szeretek beszélni a múltamból, mert szégyellem, kellemetlen volna. (Magam sem tudom miért érzek így.) Azt hiszem mindenkinek van ilyen irreális gondolata, amit olyan régóta dédelget, hogy már teljesen logikusnak tűnik, nem is firtatja. Régen mindig azt hittem, hogy ha elmesélném, akkor kevesebb lennék mások szemében, most már kezdem pont az ellenkezőjét gondolni.

Így biztos voltam benne, hogy nem árthat erről olvasnom. Viszont azt kell mondjam, hogy ettől a könyvtől nem kaptam meg azt a löketet, a nagy áttörést, amit vártam.

Fontos dolgokra hívja fel a figyelmet, tele van a könyv hasznos idézetekkel, példákkal, amik mind segíthetnek. De úgy éreztem ez a könyv sok kis színes info/történet gyűjteménye, nem egy struktúrált útmutató. Mint egy nagyon hosszú TED talk vagy stand up.

Nem az vagyok, ami megtörtént velem. Az vagyok, amivé válni akarok. (Carl Jung)

Olvasás közben/ után sokat gondolkoztam a témán. Olvashatunk az örömről, a háláról, boldogságról, elfogadásról, szégyenről, védekezési módszerekről. Mindannyiunknak volt már kellemetlen helyzete az életben, amikor féltünk a visszautasítástól, a következményektől, utólag ciki volt valami. Ezért mindenki figyelmébe ajánlom a témát, leginkább a fentebb linkelt videót, de az igazán bátrak a könyvvel is próbálkozhatnak. 

 Néha a legbátrabb és legfontosabb döntés, ha az ember elhatározza, hogy nem futamodik meg.

 covers_252009.jpg

 moly link

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr7716485658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása