Andy Weir - A marsi
2021. március 12. írta: csillabella

Andy Weir - A marsi

*5.1*

Erre rábasztam.

Ez a jól megfontolt véleményem.

Rábasztam.

Ez a könyv első 3 mondata. Elég ütős nem? Kikerekedett a szemem, és már itt tudtam, hogy jó lesz ez.

covers_358535.jpg

Mark egy 6 fős legénység tagjaként érkezett a Marsra, a 6.napon (solon) egy homokvihar miatt menekülésre kényszerülnek. De Markot eközben baleset éri, így lemarad az űrhajóról, és mivel a társai halottnak gondolják, nem várnak rá.

Így egyedül marad a Marson, nincs kommunikációs eszköze, sem elég élelme, ami kitartson a következő marsi expedícióig.

Be kell vesse minden tudását, ha életben akar valahogy maradni. Bár a kilátásai reménytelenek, ez a hapi a jég hátán is megél. Majdhogynem szó szerint. A leleményessége, szarkasztikus humora, optimizmusa és ereje átsegíti minden bajon. Pedig abból akad egy pár a Marson. Ha valaha is egy lakatlan szigeten ragadnék, remélem Mark lesz ott velem.

Imádtam őt is, mint ahogy a könyvet is! Pedig be kell valljam, hogy egy száraz történetre számítottam, ami nem fog lekötni. Hoho, hát tévedtem.

the-martian.jpg

Egyrészt érdekfeszítő volt a Marsról olvasni, látni milyen a bolygó maga, mik ott a lehetőségek. Mindezt teletűzdelve időnként kissé szabadszájú megjegyzésekkel (= káromkodással :) ). De nemcsak érdekes és vicces a könyv, hanem baromi izgalmas. Az elejétől drukkoltam Marknak, de volt egy pont, ahol már tűkön ültem és ficánkoltam.

Betekinthetünk a NASA világába, és elég komoly morális kérdések, döntések kerülnek elő: lehet kockáztatni 5 ember életét, hogy 1 embert megmentsenek? Melyik élet a fontosabb? Ember legyen a talpán, aki stresszhelyzetben (vagy bármikor) egy ilyen döntést meg tud hozni.

Nem hittem, hogy lehet úgy írni krumplitermesztésről, hogy az érdekes legyen, de szerinem Andy még azzal is fent tudná tartani az érdeklődésem, ha arról írna hogyan nő a fű.

015.jpg

Ami kicsit sok volt, az a tudományos számolgatások - mondjuk a sztori hitelességét növelte. Egy darabig küzdöttem hogy megértsem és tudjam követni, majd elengedtem és beláttam, hogy ehhez kevés vagyok.

Azt érzem, hogy csak erőlködök és nem tudom átadni mennyire szuper ez a könyv (áhh, azt képtelenség is), így mindenkit arra bíztatok, hogy olvassa! Én új kedvencet avattam!

moly link

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr7016458170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butyko 2021.03.18. 07:34:03

A film szinte teljesen követi a regény vonalát,egy kivétellel. A könyvben nyomatékos hangsúlyt kap a kannibalizmus,a filmből teljesen kimaradt. Kár.
süti beállítások módosítása