Sally Rooney- Normális emberek (44)
2019. augusztus 23. írta: csillabella

Sally Rooney- Normális emberek (44)

*4,0*

Ez a könyv először érdekelt, aztán meg nem, végül egyszercsak megkaptam páromtól, így került ismét a radaromra. Kíváncsi voltam miért ez a nagy hírverés.

A fülszöveg alapján semmi extra, egy szerelmi történet. Fejlődésregény is. (Na persze! )

covers_548037.jpg

Ahogy elkezdtem olvasni, az első, ami bántotta a szemem az a gondolatjelek hiánya a párbeszédeknél. Nehezen rázódtam bele, mert nagyjából mindenki egyszavas mondatokat mondott.

A történetben Marianne és Connell kapcsolatát ismerhetjük meg, ami... Hát, szóval Marianne gazdag, Connell szegény, ezért az anyukája Mariannék házát takarítja. Megtalálják a közös hangot, így jóban lesznek, de nyílvánosan nem vállalják fel, mert a csávó menő, a csaj nagyon nem, így ciki lenne.

Elkerülnek egyetemre, aztán ahogy elkerülnek otthonról más szemmel látnak mindent. Connell rájön, hogy teljesen felesleges volt titkolni a kapcsolatukat, mert így is tudta mindenki a gimiben, mégsem változott semmi. Az egyetemen fordul a kocka, a lány lesz népszerű,a  fiú nehezen találja a helyét.

Röviden a könyv: két fiatal, szerelem, valami, valami, gond, szerelem.

Nem könnyű könyv, Marianne nehéz helyzetben van, egy bántalmazott nő (legyen az fizikai, lelki vagy mindkettő) dolga nem könnyű ha kapcsolatok kialakításáról van szó. Nehéz volt olvasni ezeket a részeket, mert nagyon érzékletesen voltak megírva.

Tetszett az osztálykülönbségek leírása, és hogy feszegetjük mi is a "normális", mi sem. Néha az emberek annyira túlaggódnak , túlgondolnak dolgokat, hogy elvesztik a realitás érzéküket.

Amit egyedül nem értettem, hogy hol van a fejlődés a történetben, mert Connell részéről még csak van valami, de a lány részéről elég minimális, és emiatt a könyv vége nem is igazán tetszett. (Spoiler: ott az utolsó oldalakon sem volt egyértelmű, hogy együtt maradnak-e és hogy a lány még mindig nem hitte, hogy a fiú őt szereti. Bármelyik pillanatban folytathatódhatott volna a korábbi körforgásuk.) Ez nekem agyoncsapta így az egészet.

Összességében nem bántam, hogy elolvastam, de azért "Az év regénye"kifejezés nekem kicsit erős. Lehet jobban tetszett volna a könyv, ha nem ekkora körülötte a hűhó és nincsenek elvárások.

 

https://moly.hu/konyvek/sally-rooney-normalis-emberek

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr8415021884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása