Évértékelés 101
2022. január 06. írta: csillabella

Évértékelés 101

Miután 2020-ban 103 könyvet olvastam, volt rajtam (magam felé) némi nyomás, hogy innentől azért valahogy az évi 100 könyv meg kéne legyen. De szerencsére azért nem lett ez kényszeres, mert volt egy pont, amikor azt láttam, hogy nem lesz meg, akkor el is engedtem. És hát nem is az a lényeg, hogy darabszámra mennyi az annyi, hanem hogy nagyon sok jó kalandban legyen részem.

A 2021-es év összegzése: 101 könyv, 35002 oldal. És annyi jó könyv! Úgy érzem nagyon színesre sikerült az év az olvasmányok terén. És csak úgy repkedtek az 5 pontos könyvek!

2560px-us_101_svg.png

Egy 2021 év eleji céges csapatépítésen meséltem a 103 könyvről, és meglepődtem mennyire sokkolta az embereket, annyira, hogy még év végén is szóvá tették. Így nagyon sokat filóztam, mi lehet e mögött, hogy sok munka és minden egyéb dolgom mellett ennyit tudtam olvasni. Mert nem arról van szó, hogy valaminek a rovására olvasok ennyit. Amire jutottam:

- keveset vagyok a közösségi médián, néha átfutok a face falon (amit már eléggé megszűrtem), moly-t szoktam nézni, de nincs instám se sok egyéb oldalam (azt se tudom mik a menők :) )

- gyorsan olvasok: hogy ez előny vagy hátrány-e, azt nem tudom, de ez van

- nagyon megszűröm mit olvasok, utánanézek, és ha nem tetszik, akkor rövid úton félre is teszem őket

- ritkán olvasok (= nem nagyon) idegen nyelven

- azért olvasok, hogy szórakozzak, lazítsak, így nem szoktam 'nehéz' könyveket olvasni (Persze kinek mi a nehéz.)

 

És íme, a 2021-es év 'legjei':

Az év csalódásai:

Kristin Hannah - Szentjánosbogár lányok 

Colleen Hoober & Tarryn Fisher - Soha, de soha 

Kylie Scott - Lick / Taktus 

 

Ha valaki feltöltődne:

Kimberley Freeman - A vadvirágok lányai

Fekete István - Tüskevár

Catherine Ryan Hyde - Vigyél magaddal

Rachel Givney - Szerelmes Jane

Fredrik Backman - Hétköznapi szorongások

 

Ha izgulni szerenénk:

Chris Carter - A keresztes gyilkos

Karen M. McManus - Lehull a lepel

Steve Cavanagh - Tizenhárom

Ashley Audrain - A szív sötétje

Mo Hayder - Farkas

 

A legjobb könyvek:

Adrian Tchaikovsky - Az idő gyermekei 

M.L.Stedman - Fény az óceán felett

Lisa Genova - Megmaradt Alice-nek

Richard Powers - Égig érő történet

T.J. Klune - Ház az égszínkék tengernél

 

Leg-leg-leg: idén több 5.1es könyv is lett. Tudom ezzel némiképp veszít ez a pont a hitelességéből, de mit tegyek, ezek mind nagy kedvencek lettek: 

Andy Weir - A marsi

Robert McCammon - Egy fiú élete 

Andy Weir - A Hail Mary - küldetés

 

❤️ Továbbra is köszönöm azoknak, akik követik a blogot, akár rendszeresen, akár csak alkalmanként benéznek ide! Ennyi olvasmány mellett sajnos nehezen tartom a lépést a bloggal és néha már tehernek érzek ennyi bejegyzést írni (2021-ben már kb 20 könyvről nem is írtam), így egy ideje fontolgatom, hogy valamin változtatnom kell.

 

i-love-reading.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr8016802072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kyria 2022.03.28. 08:15:56

A marsi-nak szerintem az újszerűsége volt az erőssége és tényleg jó, de nem felejthetetlen könyv. Igaz, olyan nagyon kevés van, ezért is ábrándultam ki kicsit az olvasásból. Fárasztó, mikor 100-ból 99 könyv szemét...
süti beállítások módosítása