Amióta elkezdtem írni a blogot, minden évben ez volt a célkitűzésem (inkább vágyam, reményem), hogy legyen meg a 100 könyv. Ennek még csak a közelében sem jártam eddig. (2017- 64 könyv, 2018- 44, 2019-ben pedig 68) Nem írtam minden olvasott könyvemről blogot 2020-ban, 5 könyv kimaradt.
Nem tudom mi változott. Mondhatnánk csuklóból, hogy a vírus miatt, de nem. Első negyedévben 25 könyvet olvastam, így ha azt tudtam volna hozni, akkor is meglett volna a 100. Jó persze ha nincs vírus, akkor többet nyaralunk, utazunk, jövünk- megyünk.
A munkám nagyon durva volt idén, április óta új munkakörben dolgozom, és hát a gyengébb napok voltak 10-12 órásak, ennél voltak azért hosszabbak is. Ilyenkor hétvégén is ki voltam merülve, szóval magam se tudom hogy jött össze ennyi könyv.
Arra gondolok, hogy, ami mégis meghozta a sikert, az a sok jó könyv. Idén röpködtek az 5 csillagos könyvek, volt ismét egy 5.1 csillagos is. És egyre szívtelenebbül teszem félre azokat a könyveket, amik nem tetszenek.
Mit érzek most, hogy meglett végre a 100 (37362 oldal)? Nem mondom, hogy nem volt bennem a végén némi kényszer is, mikor elkezdtem egyre közelebb kerülni a célhoz, hogy kellemetlen lenne ennyire közel elbukni már. De összességében valahol örülök, és büszke vagyok, hogy sikerült! Innentől látjuk, hogy nem lehetetlen elérni 100 könyvet. De idén megelégszem azzal, ha a heti 1 összejön, csak legyen sok jó kalandban részem!
Az év legnagyobb csalódása:
5. Rachel van Dyken- The Matchmaker's Playbook - A csábítás szabályai
4. Graeme Simsion - A Rosie-következmény
3. W. Bruce Cameron - Karácsonyi kutyavásár
2. Kőhalmi Zoltán- A férfi, aki megølte a férfit, aki megølt egy férfit
Idén gyűjteni fogom azokat a könyveket is, amiket félbehagyok, mert azok a legnagyobb csalódások. De azért 2020-ban végigolvastam párat, ami nem tetszett, és mindközül A delfint vártam a legjobban, ezért is okozott akkora csalódást.
Legjobb lötyi könyvek:
5. Mary Kay Andrews - A Dagály Klub
4. Elle Kennedy - The Deal /Az üzlet
3. Brittainy C. Cherry - Lebegés
2. Borsa Brown - A szárd szikla
1. Sophie Kinsella - Csörögj rám!
+ 1: Csokoládé sorozat mind a 4 részét elolvastam idén, bár nem kiemelkedőek, a hangulatát nagyon megszerettem.
És végül a legjobb könyvek, amiket erősen ajánlok:
5. Böszörményi Gyula - A Rudnay - gyilkosságok
4. Joanna Goodman - Elveszett lelkek otthona
1. Lisa Wingate - Elrabolt életek
Az Elrabolt életek lett a blog történetének 2. olyan könyve, ami 5.1 csillagot kapott. Legjobb könyveknél muszáj megemlítenem a könyvet, amiről a blog kapta a nevét, és idén újraolvastam: Richard Adams: Gesztenye, a honalapító. J.D.Barker-től is majdnem felkerült A negyedik majom, de a folytatása miatt aztán mégsem.
Olvasás szempontjából eredményes, tartalmas év volt. Jó kis könyvekre akadtam: ajánlottak barátok, moly-os ismerősök, kihívások kapcsán is kerestem és találtam jó könyveket. Igyekszem nem egysíkúan olvasni, és úgy érzem ez sikerül(t) is, színes a paletta.
❤️ Végül köszönet azoknak, akik olvassák a blogot! Jól esik, mikor valakit érdekel a véleményem, vagy mi több, esetleg ez hozza meg egy könyvhöz a kedvét. És, mikor a blogom alapján vesznek ajándékba könyvet! Ezek miatt megéri! ❤️