John Grisham - A cég (6)
2020. január 23. írta: csillabella

John Grisham - A cég (6)

*5.0*

Hát ez a könyv!! John Grisham elég felkapott író, gondoltam ideje megismerkedni vele és kezdjük egy klasszikussal. A filmet nem láttam (természetesen). A könyv 91-es, és azóta futószalagon jönnek a könyvei, évi 1 minumum, de van olyan év, hogy 3-at is ír. Nehezen hiszem el, hogy ez nem megy a minőség rovására, így pláne örülök, hogy a 2.könyvével indítottam.

covers_412302.jpg

Mitch frissen végzett a Harwardon, a legmenőbb ügyvédi irodák versengenek érte, ám ekkor megkeresi őt egy kis cég Memphisből. Nem ismertek, de nagyon megkapó, amit kínálnak: magas fizetés, céges BMW, kedvező jelzáloghitel, bónusz, prémium, miegymás. Cserébe nem várnak mást, mint sok munkát. Valóban rengeteget, akár napi 16 órát is, azonban a szegény háttérrel rendelkező férfinak az nem gond, ha cserébe ilyen kényelmes életet élhet feleségével.

Eleinte minden egyre csak jobb: a munkatársak elégedettek, a feleségeik boldogok. Ekkor váratlanul 2 ügyvéd kolléga meghal, a körülmények azonban nagyon furák, maradnak megválaszolaltan kérdések. Mitchnek feltűnik, hogy a mostani halálesettel együtt már 5-en haltak meg. Ez nyugtalanító.

Aztán az FBI is megkeresi a férfit, aki ezután rohan vissza a céghez, hogy erről beszámoljon.

Végig lekötött a könyv, a 620 oldalt nagyjából 2-3 nap alatt végeztem ki. Kezdetben örültem Mitch sikerének, az idilli helyzetnek, ígéretes volt minden. Aztán az FBI megjelenésével a vérnyomásom sem ment le, egészen a könyv végéig. Nem mai könyv, még nincs mobil, kamerák stb, de nem éreztem a sztorit maradinak emiatt. Bár most egyszerűbb lenne, a több ezer nyomtatás helyett egy pendrive. Mindig izgulni kellett valamiért, valakiért. Mitch sokat kockáztatott végig, nagyon tetszett, ahogy szövetségeseket talált magának.

Egy két baki volt benne, amit nem értettem miért volt fontos, vagy kicsit logikátlannak találtam, de ettől függetlenül mesterműnek tartom a könyvet.

https://moly.hu/konyvek/john-grisham-a-ceg

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr7615421658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása