Félévértékelés
2017. július 02. írta: csillabella

Félévértékelés

Gondoltam, ha már a blog eredeti célja amúgy is az, hogy vajon mennyi könyvet olvasok el egy év alatt, akkor nézzük is meg, hol tartok így fél év után. (31 könyvnél)

A blogírás elég hirtelen jött ötlet volt nálam, többször meg is bántam eleinte. Már örülök neki, hogy így alakult! Meglepett, hogy kapok visszajelzéseket rokonoktól, barátoktól, idegenektől is. (Itt arra gondolok, hogy pár kiadó megosztotta 1-1 bejegyezsésem például, nagyon megtisztelő volt, és mikor kiderült, vagy egy órát örjöngtem örömömben.)

18529-maine-coon-kittens-playing-on-a-stack-of-books-white-background.jpg

A könyvek, amiket nem fejeztem be:

Boris Vian: Tajtékos Napok

Szabó Magda: Ókut

Muriel Barbery:  A sündisznó eleganciája

Hoztam egy olyan szabályt magamnak, ha egy könyv 1/4-éig sem tetszik, akkor nem erőltetem, és nem fecsérlem az időm, úgyis rengeteg könyv van a világon, találok jobbat. A fenti 3 könyvet nem fejeztem be, ez azonban nem feltétlen a könyveket minősíti. Valamihez hangulat kell.

Az írók, akik ámbár jók, de mégsem hiszem, hogy fogok olvasni tőlük:

Murakami Haruki, Patrick Modiano

Mindkettőjük könyve jó volt a maga nemében, de valahogy mégis azt érzem, nem szívesen olvasnék tőlük.

Az év legnagyobb csalódása:

1. Emma Hooper: Etta És Otto és Russel és blabla

2. Alan Bennett: A királynő olvas

3. Dorthe Nors: Tükör, index, kuplung

Hát az Etta Otto nemcsak hogy nem tetszett, de egyenesen felháborított, annyira béna volt.

A könyv, ami a legjobban megrázott, hatott rám /vagy, ami sokszor eszembe jut:

1. Eva Hornung: Kutyafiú

2. Robert Franklin Leslie: A medvék és én

3. Fredrick Backman: Beartown

Eva Hornung könyv sok szempontból se lett a kedvencem, de tény és való, hogy nagyon jól ír a nő. Nem egy könnyen felejthető darab.

A medvék és én után pedig szerintem még egy héttel később is képes voltam zokogni, ha elmeséltem a sztorit.

Ha valaki agy nélkül szeretne olvasni, kikapcsolódni:

1. Graeme Simsion: Rosie Projekt

2. Roald Dahl: A barátságos óriás

3. Nicolas Barreau: A nő mosolya

És végül a legjobb könyvek, amiket erősen ajánlok:

1. Fredrik Backman: Beartown

2. Mark Haddon: Valami baj van

3. Maria Semple: Hova tűntél Bernadette

 Íme a fél év termése. Amiket be-boldoztam, azok mind jók, csak lehet most nemfértek bele egyik kategóriába sem.

d45163a6cb2575d6f76da357ff101a2a.jpg

1 Murakami Haruki 1Q84
2 Timur Vermes Nézd ki van itt!
3 Eckhart Tolle A most hatalma...
4 Alan Bennett A királynő olvas 
5 Robert Franklin Leslie A medvék és én
6 Elisabeth Gifford Elhallgatott Szavak
7 Hommonay Gergely Puszi Erzsi
8 Jonas Jonasson A 100 éves ember...
9 Luis Carlos Montalván Új élet keddtől
10 Nick Hornby Pop csajok satöbbi
11 Nicolas Barreau A nő mosolya
12 Arnaldur Indridason Rókalyuk
13 Emma Hooper Etta És Otto és Russel..
14 Melvin Burgess Billy Elliot
15 Eva Hornung Kutyafiú
16 Gerald Durrell Rokonom Rosy
17 Nina George Levendulaszoba
18 Jonas Hassem Khemiri Amikre nem emlékszem
19 Graeme Simsion A Rosie Projekt
20 Graeme Simsion Rosie Update
21 Roald Dahl Barátságos óriás
22 F.H.Burnett A kis lord
23 Jasper Fforde A Jane Eyre eset
24 Patrick Modiano A kis bizsu
25 Mark Haddon Valami baj van
26 Charles Lorre A Szahara rabszolgái
27 Fredrik Backman Az ember akit Ovénak hívnak
28 Roald Dahl Matilda
29 Fredrik Backman Beartown
30 Dorthe Nors Tükör index kuplung
31 Maria Semple Hova tűntél Bernadette

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr2512624349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása