Colm Tóibín - Brooklyn (15)
2020. február 23. írta: csillabella

Colm Tóibín - Brooklyn (15)

*4.0*

Többször próbálkoztam összeismerkedni az íróval, de valahogy egyik könyve sem győzött meg. Volt, hogy kikölcsönöztem egyet a könyvtárból, és olvasatlanul vissza is vittem. A Brooklynnal kapcsolatban viszont elég egységesek a vélemények, így rá esett a választásom.

covers_381094.jpg

Eilis édesanyjával és nővérével él együtt, viszont mivel nem talál állandó állást, nem túl jók a kilátásai. Rose, a nővére elintézi, hogy kiutazhasson New Yorkba, ott szállás és munka is fogja várni. Az út kínkeserves, a szállása nyomasztó, és egyre nehezebb a szíve. Flood atya vigyáz rá, lassan talál barátokat, de így is kínozza a honvágy. Megismerkedik Tonyval, telik az idő, tanul, dolgozik, táncol, moziba jár, és azt veszi észre, hogy elég jól berendezkedett.

Egy rossz hír hazaszólítja, így hazautazik. A családja úgy alakítja, hogy ne is akarjon visszamenni, és valóban kezdi jól érezni magát otthon. De valóban jobb ez, mint az amerikai élete? Vagy csak a könnyebb, egyszerűbb megoldás? Vagy ő mindig is ide tartozott? 

Nehéz dönteni mi a jó választás, bár drukkoltam neki, hogy visszamenjen Amerikába, magam is elbizonytalanodtam.

A könyv hangulata végig egységes, nem is tudom mi a megfelelő szó rá, elringatja az embert. Viszont én a pörgősebb könyveket szeretem, így lassan és nehezen haladtam, és az is megfordult a fejemben, hogy félbehagyom.

Elgondolkoztató történet az új életről, a gyökerekről, a választásról és szerelemről.

unnamed.jpg

https://moly.hu/konyvek/colm-toibin-brooklyn

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr4415487974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása