Robert Galbraith - Kakukkszó (33)
2019. július 08. írta: csillabella

Robert Galbraith - Kakukkszó (33)

*5.0*

Többször találkoztam ezzel és a Halálos fehér könyvvel molyon, mindig jókat olvastam róluk. Elkezdtem utána nézni az írónak, és fura volt, hogy úgy utaltak rá "írónő". A gyanú miatt olvastam tovább és tovább mire kibukott: Robert Galbraith nem más, mint J.K. Rowling! Hát nem értettem, vagyis nem hittem, hogy még ilyen időket élünk, hogy férfi álnévvel kelljen írnia egy olyan (sikeres) nőnek, mint ő. Biztos megvolt ennek az oka. Csak én nem értem. Nem is érdekes.

Kicsit félve áltam neki, bár a Harry Potter zseniális, de vajon krimiben is megállja a helyét? (Lehet ez a félelem volt az ok az írói álnévre?) És a válasz: igen! Ez a nő egyszerűen jól ír, bármi is legyen az: átgondolt, összeszedett, alapos, izgalmas és szerethetőek a karakterek.

b1249718.JPG

Cormoran Strike magánnyomozó, az üzlete viszont nem megy túl jól. Azonban mikor Lula Landry (népszerű modell) bátyja felkéri, hogy járjon utána húga halálának, esélye lesz arra, hogy pénzhez jusson és megadja végre tartozásait. Lula halálát öngyilkosságként könyvelték el, de testvére ezt nem hiszi, hiába volt a lány labilis, és voltak pszichés gondjai.

Cormorannak ideiglenesen lesz egy asszisztense, Robin, akivel jó csapatot alkotnak, bár a lány vőlegénye helyteleníti ezt a munkát. Ahogy haladnak az nyomozással, egyre bonyolódik minden és kerülnek elő titkok.

 Lehet van ennél jobb krimi, izgalmasabb, feszültebb, de nekem pont azt adta, amire vártam tőle. Nem tudtam kitalálni a csattanót (közelében sem jártam), viszont jól szórakoztam, megszerettem Strike-ot és Robint is, Lulát sajnáltam, végig lekötött a könyv, és viszonylag gyorsan ki is olvastam.

A könyvből sorozat készült7alwphjxc85day6as.jpeg

Spoiler: egyedül, amit nem tudtam a végén hova tenni, az maga a gyilkos kiléte. Nem láttam nagyon értelmét így az egész megbizatásnak, megkeresésnek. Talán annyira sokkoló akart lenni, hogy így pont nem lett az. Mindenesetre adok még egy esélyt ennek, az biztos, és hamarosan folytatom is a 2. résszel, ami A selyemhernyó.

ttps://moly.hu/konyvek/robert-galbraith-kakukkszo

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr5414931834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása