Évvége- évértékelés
2018. január 11. írta: csillabella

Évvége- évértékelés

 63 könyv, ennyi volt egy év termése. A blog azért (is) indult, hogy nyomon tudjam követni egy évben mennyit olvasok, miután tavaly ilyenkor láttam, hogy emberek azt kommentelik, hogy egy évben 2-300 könyvet olvasnak. Idén is láttam ilyeneket, sőt, 400as választ is láttam: az az ember vajon noteszokat olvas és könyvnek számolja vagy nem alszik? Több, mit egy könyvet elolvas egy nap? Rejtély. Volt egy nagyon elmés reakció ezekre: ahol is egy hölgy megkérdezte hogy lehet ilyen gyorsan darálni a könyveket? Azoknak le kell ülepedni, meg kell emészteni, az ember néha még napokig a hatása alatt van és nem tud újba kezdeni. Plusz hogy lehet egy-egy klasszikus komoly könyvet csak kb "átfutni", hogy nem hagyjuk hatni a szavakat? Nem hinném, hogy évi 2-300 könyv olvasása élvezetes, sokkal inkább kényszeres.

e2e071335d70d07475a0140d05186daa.jpg

Nekem úgy lett 63, hogy azért változó lelkesedéssel olvastam. Ez egyrészt a könyv milyenségétől is függött, hogy mennyire kötött le, másrészt azért: van munkám, párom, háziállatom, házimunkám, járok franciára, zongorára, látogatom a családom, barátokkal is néha találkozom, időnként mozgok, van egyéb hobbim stb. Így is volt, hogy egy-egy hétvégét végigolvastam, de olyan is akadt, mikor egy hétig kezembe se vettem nagyon könyvet. Volt hosszabb, rövidebb olvasmány, volt komolyabb is, de volt bárgyú is, akadt sokféle. De alapvetően így visszanézve miket olvastam, örültem, hogy elég sok jó könyv akadt a kezembe, és szórtam az 5 pontokat.

 Jöjjön pár lista az elmúlt fél év könyveiből (félévkor is csináltam egy ilyet, ezért most csak a második félévet nézem)

Az év legnagyobb csalódása:

4.Fredrik Backman- A hazavezető út minden

3.Nicolas Barreau- Álmaim asszonya

2.Lauren Fern Watt- Egy kutya bakancslistája

1.Jenny Lawson- Őrülten boldog

 

Ha valaki agy nélkül szeretne olvasni, kikapcsolódni:

4.Mary Kay Andrews- Víkendezők /Az élet virágos oldala

3.Janet Evanovich- Egy fejvadász

2.Jenny Colgan- Piciny csodák péksége

1.Cecilia Ahern- Ahol a szivárvány véget ér

 

És végül a legjobb könyvek, amiket erősen ajánlok:

Fredrik Backman- Itt járt Britt-Marie

Jojo Moyes- Páros, páratlan

Lawrence Anthony- Elefántsuttogó

Szabó Magda- Abigél

 Ezeknél sorrendet nehezen állítok fel... Persze ez a lista annyiban szubjektív, hogy lehet egy könyvet most még jónak tartok, mert nemrég olvastam, de lehet fél év múlva azt sem tudom miről szól. Így lehet ha egy év múlva ilyenkor nézném vissza a 2017-es évet, és akkor választanék könyveket, az volna hiteles.

Visszanézve a 2017-es év első felére, az alábbi könyveket ajánlom:

Robert F. Leslie: A medvék és én

Roald Dahl: Barátságos óriás

Mark Haddon: Valami baj van

Arnaldur Indridason: Rókalyuk

Eva Hornung: Kutyafiú

 

 large.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr7813539481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása