Nick Hornby - Pop, csajok, satöbbi   (10)
2017. március 21. írta: csillabella

Nick Hornby - Pop, csajok, satöbbi (10)

*3.8*

Ez az első könyv, amit olvastam és úgy tudnék jellemezni, hogy kiment a divatból. Mit is értek ezalatt? Nehéz megfogalmazni, de az volt a benyomásom, hogy lehet ez a könyv "menő" volt a maga idején, még a 2000-es évek előtt. Viszont a témáját tekintve, és valahogy az egész- kiment a divatból.

Úgy akadtam a szerzőre, és erre a könyvre, hogy ment a tv-ben egy sorozat, az Egy fiúról. Aranyos kis történet volt a fura fiatal Marcussal, és a laza szingli szomszédcsávóval (akinek nem emlékszem a nevére most), akik barátságot kötnek. Nézegettem, vajon lesz-e folytatása, és ahogy haladtam egyre beljebb az internet berkeiben, akkor láttam, hogy ho-ho, ez is egy könyvön alapszik (Úgy tudom film is lett ebből a könyvből)... 

140107-news-about-a-boy.jpg

Utána olvastam akkor kicsit Nick Hornby-nak, és annyi jót olvastam róla, főleg erről a Pop csajok satöbbiről, hogy gondoltam egy próbát megér. Annyira megérte, hogy most egy darabig (vagy talán soha) nem veszek tőle könyvet a kezembe :) És alig vártam, hogy befejezhessem, és kezdhessek egy jobb könyvet.

Először azt hittem tetszeni fog a könyv (bár ez a hitem hamar elszállt), érdekesen indult, ahogy elmeséli a főszereplő Rob élete nagy szerelmeit az épp aktuális szakítás után. Ő egy lemezboltos, és abból sem az a nyitott fajta, hanem az a mindenki-azt-szereti-amit-én-mondok-vagy-egy-köcsög kategória. A másik, ami zavaró volt, hogy sok film-zene szám volt a könyvben felsorolva, amiket nem ismerek, holott a 90-es években nőttem fel az MTV-n (szóval valószínüleg én a köcsög kategóriába tartozom). Ami a fordítást illeti, hát az sem könnyítette meg a dolgot, mikor a Szerelem hullámhosszánt valahogy szószerint fordították le az angol címből( Sleepless in Seattle). Amúgy is keverem a Szerelem hullámhosszánt  a Szerelem hálójában-nal, de ki nem? :)

4029811300556.jpg

Ez a lemezbolt tulajdonos Rob nem túl sikeres az üzleti életben, magánéletben sem (ugye épp szakítottak a barátnőjével), és ő 35 évesen próbál rájönni mit ronthat el mindig. Nagyjából erről szól a könyv. A love story miatt olvastam végig, arra azért kíváncsi voltam hogy alakul. Rob nem volt túl szimpi, ez a 35 évesen a barátnőm tart el dolog nem jött be annyira, és a hogy szerezzem vissza, hát lefekszem egy amerikaival se tűnt a legjobb megoldásnak. Próbálkozott az önismerettel, de kb egy 14 éves szintjén.

Ebből a könyvből is készült film, (John Cusack, Jack Black) ami a könyv után nem annyira mozgat...

high_fidelity_3.jpg

Molyos emberkéknek bejött a könyv, így ne hagyja senki, hogy én kedvét szegjem az elolvasásától:

https://moly.hu/konyvek/nick-hornby-pop-csajok-satobbi

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr9312359697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása