Tarja Kauppinen - A nép igazsága
2021. július 11. írta: csillabella

Tarja Kauppinen - A nép igazsága

*4.8*

Tarjával "figyeljük" egymást molyon, így nagyon érdekelt a könyve, ami csupa jó értékelést kapott. Pont emiatt féltem is tőle: egyrészt ha nem tetszik, az ciki lesz, másrészt sok elfogult értékelést láttam már magyar íróknál, mikor érezhető volt, hogy nagyon visszafogottan fogalmaznak. 

Bár igyekszem "sokszínűen" olvasni, nem sok ilyen stílusú könyv fordult meg a kezeim között. Szóval eléggé beparáztattam magam, mehet az olvasás :) 

Nem "telt el" pár oldal, mikor is megvolt az első nagy mosoly olvasás közben, és akkor nyugodtan szorítottam mellkasomhoz a könyvet, tudtam, hogy nem lesz itt semmi baj, jól ki fogunk jönni. Tarja stílusa ugyanis több okból fogva is nagyon jó. Egyik, hogy nagyon vicces, többször jutott eszembe olvasás közben Rejtő Jenő (értékeléseket látva ezzel nem vagyok egyedül). Másrészt üdítő volt a választékos / "ízes" magyar beszéd. Bevallom, nem minden szót értettem - ez nem zavart picit sem. A könyvben ezek nem hatottak idegenként, teljesen természetesen jöttek. 

covers_599930.jpg

A rengeteg címke összezavart (és a fülszöveg is), hogy lesz-e a könyvnek úgy igazán története. És volt, nagyon is. Megismerhetjük  havasfelföldi "hőseinket", akik egészen megátalkodottak, hogy elérjék, amit szeretnének, néhol azonban a céljaik azonosak és olyankor nem törnek egymás életére. 

– Étemmá! Szal egy rakás jól kinéző debil kell…
– Magam sem sommázhattam volna szabatosabban a produktív marketing esszenciáját. 

Egész a szívemhez nőtt Leiden és Tarja is, végig drukkoltam, hogy ne legyen bajuk (leginkább Leidenért kellett sokat izguljak). 

Ha kicsit a dolgok mögé nézünk, láthatjuk a valóságot, amolyan görbe tükör. De ha valaki szeretne kikapcsolódni a még mindig nem túl megnyugtató pandémiás helyzetben, arra ez a könyv jó választás. Ironikusan vicces stílusa és a folyamatosan pörgő történet hatására hamar kiolvastam (hiába 500 oldal). A könyv végén kicsit felgyorsultak az események. De nagyon örülök, hogy olvastam, radaromon marad Tarja, követni fogom a munkásságát! 

moly link

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr8816624250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása