Móricz Zsigmond- Pillangó (37)
2020. május 10. írta: csillabella

Móricz Zsigmond- Pillangó (37)

*4.0*

Középiskolában nem remekeltem a kötelezők olvasásában (a miértje egyszerűen az, hogy nem érdekeltek azok a könyvek, és ha mégis belekezdtem egybe, volt, hogy pár oldal után letettem) Így Móricz munkásságával szerettem volna megismerkedni, amihez egy kihívás segített hozzá molyon.

Szépen indult a könyv, és bár nem értettem minden szót, jó volt ezt az ízes magyar beszédet olvasni.

butterfly-art-1.jpg

Zsuzsika és Jóska hamar egymásba szeretnek, de saját bizonytalanságuk és családjuk véleménye is megnehezíti, hogy együtt lehessenek.

Mindketten szegények, így a szülők azt szeretnék, ha jómódú partnert választanának. Innentől jön a se veled se nélkülded állapot, mikor egyikük közeledik, a másik távolodik. Jóska elkezd udvarolni a Marinak, akinek nagy vagyona van, miután Zsuzsika csúnyán beszélt vele és megalázta a családja is. Zsuzsinak is akad más udvarlója.

De egyikük sem boldog így, csak egymás után vágyódnak.

Kicsit sok volt itt a csiki csuki és a veszekedés, nem mindig értettem mi is a probléma, és Zsuzsika miért beszél csúnyán Jóskával, de minden jó, ha jó a vége.

 https://moly.hu/konyvek/moricz-zsigmond-pillango

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr4715676632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása