Terry Hayes- Nevem Pilgrim (39)
2018. december 22. írta: csillabella

Terry Hayes- Nevem Pilgrim (39)

*5.0*

Először is le kell szögeznem, hogy az író egy zseni. Rengeteg háttérmunka és tudás bújt meg a sorok között, minden tiszteletem az övé. Ilyenkor fel is szoktam adni azzal a titkos álmommal, hogy egyszer író leszek, mert ennek még a töredékére sem lennék képes, ami ebben a könyvben volt.

Többen ajánlották a Nevem Pilgrimet, így fent volt már a bookancslistámon egy ideje, de a hosszúsága mindig visszatartott (700 oldal), és kicsit féltem attól is, hogy egy nyomasztó thriller lesz, amitől még alcsizni sem fogok.

covers_381820.jpg

A hosszát tekintve nem volt gond, szerintem előbb kiolvastam, mint némelyik 300 oldalas könyvet. És mennyire volt nyomasztó? Hát a könyv első felében azért voltak olyan jelenet leírások, ahol átugrottam pár bekezdést, vagy gyorsan lapoztam, de összességében nem ez volt a könyvre jellemző.

Hívjuk Pilgrimnek hősünket (legutolsó fedőneve), nevelőszülőknél nevelkedett, és a titkosszolgálatnál dolgozott. Korán nyugdíjba vonult, írt egy könyvet a munkájáról, ami később sajnos fordítva sült el. A könyvet olvasva talált rá Ben Bradley, a nyomozó, aki kikérte Pilgrim véleményét a tökéletes gyilkosságról, amit egy New Yorki-i motelben követtek el, és amely azon a bizonyos könyvön alapult.

A történet 2001. szeptember 11.-e után játszódik, mikoris megnőtt a terrorveszély, emiatt Pilgrimet felkérték még egy bevetésre, hogy megvédje hazáját, Amerikát a pusztulástól. Ami kicsit fura volt a könyvben, az az, hogy milyen kicsi a világ, és egy helyre vezetett minden szál.(Mind a New York-i gyilkosság, mind a terrorellenes nyomozás.)

Bodrum, Törökországgocek-bay-ruins-of-cleopatras-baths.jpg

A könyv első felében nagyobbrészt olvashatunk Szaracénról, a megsebzett lelkű szaúdi fiúról, aki bosszút esküszik a királyi család és a Nyugat ellen. Az ő életét, "munkásságát" követhetjük nyomon. A könyv második felében nagyobb szerepet kap Pilgrim és a nyomozás, nekem ez tetszett jobban. Nagyon szimpatikus volt, ki ne olvasna szívesen egy magányos emberről, aki egymaga megküzd minden problémával: intelligens, ügyes, megvan az a bizonyos plusz benne, hogy megmentse a világot.

Időnként meg is hatódtam egy-egy jeleneten, okosan, szépen megírt könyv, az író nemcsak zseni, de lelke is van!

 

https://moly.hu/konyvek/terry-hayes-nevem-pilgrim

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr8714507814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása