Márai Sándor- Vendégjáték Bolzanóban (37)
2018. december 09. írta: csillabella

Márai Sándor- Vendégjáték Bolzanóban (37)

*4.4*

Szégyen, de még sosem olvastam Márait. Egyre inkább éreztem, hogy illene, így mikor megláttam egy barátnőm lakásán a Márai összest, kértem ajánljon valamit. Így került hozzám ez a könyv, amit vagy fél évig nézegettem, mire rászántam magam, hogy belefogjak.

covers_12448.jpg

A könyv történéseit meglehetett volna írni szerintem kb 15 oldalban, így most "lopok" a fülszövegből:

Ahogy az előszóban írja: ”Mentségem annyi, hogy hősöm élettörténetéből engem nem a regényes történet érdekelt, hanem a regényes jellem.” A regény Casanova-történet, főhőse az ismert csábító, Márai Casanovája azonban nem igazi kalandor, hiszen ez a regény nem a kalandról, hanem a kutatásról szól.

Félelmem valahol megalapozott volt, hogy halogattam a könyvet: olvastam véleményeket, és többen említették, hogy sok a hosszas monológ, ismétlés, és nem a legerősebb Márai könyv. Persze minden vélemény szubjektív, mivel nem olvastam mást az írótól, nem tudok ez ügyben nyilatkozni.

Giacomo Casanova, miután megszökik a börtönből, Bolzánóban száll meg. Maga is tanakodik hogyan tovább, leteszteli a szolgálólányon, hogy működnek-e még hódítói képességei (igen). Azonban nem fűzik érzelmek a lányhoz, ahogy átnézi az életét, rájön, hogy egy valaki fogta meg a szívét eddig, vélhetően az szerelem volt. Feltehetőleg ő hozta Bolzanóba is, viszont a hölgy foglalt. Férje nagy hatalmú, befolyásos ember, aki elmegy Giacomohoz, alkut ajánl neki.

giacomo-casanova-1725-1798-mary-evans-picture-library.jpg

Tényleg hosszasak a monológok, én mondjuk sok ismétlést nem éreztem benne. Kikapcsolódásnak abszolút jó, mivel nem egy izgalmas krimi, nem kell stresszelnünk olvasás közben, csak olvasnunk az emberi érzések bugyrait, ahogy Márai megírta.

https://moly.hu/konyvek/marai-sandor-vendegjatek-bolzanoban

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr9414461892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása