Olivier Bourdeaut- Merre jársz, Bojangles? (9)
2018. április 07. írta: csillabella

Olivier Bourdeaut- Merre jársz, Bojangles? (9)

*5.0*

Ezt a könyvet szülinapomra kaptam a legkedvencebb nővéremtől. Sokáig szemeztem vele, mire sorra került. Kicsit tartottam tőle, mert hogy eseménytelen, sztorik nélküli, logikátlan visszaemlékezésre számítottam.

Ahogy belekezdtem a könyvbe, úgy éreztem minden fejezet 1-1 hosszú cicerói körmondat, kicsit se füle se farka, megismerhetünk egy bohókás családot, ahol folyik mindig az alkohol, szól a zene, megy a tánc, élvezik az életet. Nem foglalkoznak számlákkal, komolyabb gondokkal, anyuka magáz mindenkit, és (ami szerintem jópofa) apuka mindig más néven szólítja anyukát.

turntable-1328823_1280.jpg

A könyv rövid, a körmondatok beszippantottak, és azt vettem észre, már a könyv felénél vagyok. Az elbeszélés egy kisfiú szájából hangzik el, amelyet időnként megtör az apukája naplójából kivett részlet, aminek a hangulata tárgyilagosabb, tényszerűbb: valós. Szép lassan derül ki, hogy a gyermeteg szórakozások mögött sokkal nagyobb gond lakozik, de így is megpróbálnak mindent kihozni a napokból, amit ki lehet, nem pedig csüggedni. Az őrület, ami ijesztő, félelmetes, megtöri az embert; itt a könyvben megszelidítve olvasható, nem akarunk eret vágni a könyv után és azt sem érezzük, hogy a kisfiúnak kellene. Ilyen témát így tálalni, ez már valami!

Olvasmányos darab, ami kicsit felrázza az embert a szürke hétköznapokból, hogy igenis tessék élni, élvezni a napokat.

És a legnagyobb tanulsága a könyvnek: néha a fordított hazugságnak is helye van az életben!

 covers_435228.jpg

https://moly.hu/konyvek/olivier-bourdeaut-merre-jarsz-bojangles

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr3313816666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása