Félbehagyás
2017. december 05. írta: csillabella

Félbehagyás

Ne pazarold az időt olyan könyvre, ami nem köt le! Ha nem köt le, nincs rá szükséged. Kérem a következőt! Őszintén mondd ki! Ne haladj minden este két sort, aztán horkolás! Ennek nincs értelme. - Vámos Robi

 

Rengeteg könyv van a világon, így sokszor elkapja az embert az érzés, hogy: túl sok a könyv- túl kevés az idő.

il_fullxfull_671927741_l7zl.jpg

Pláne, hogy nem is mindig sikerül "jó" könyvet kifognunk, vagy finomabban fogalmazva olyat, ami az akkori hangulatunkhoz illik, leköt.

Mostanában nekem is sikerült tripláznom, 2 jó és egy kevésbé jó könyvvel, ezért gondoltam bátorításként megosztom az esetem: ha valami nem tetszik, tegyük le. Bőven van választék! Egy nem odaillő könyv akár kedvünket is szegheti az olvasástól. Így ha azt gondoljuk :egy könyv jó, illene elolvasni, vagy azt hisszük ha nem tetszik a könyv akkor velünk van a baj- akkor is merjük letenni, vállalni a véleményünket, érzésünket, és haladjunk!

Még Alan Harper is kiborult a Két pasi meg egy kicsiben:

hqdefault.jpg

Mostanában kicsit kiélezett a kedvem, és valami könnyed kikapcsolódásra várnék.

Első kudarc: Graham Greene- Monsignor Quijote

Fülszöveget meglehet nézni a címen levő linken, nem másolom most be ide a könyv tartalmát. Lényeg, hogy alapvetően érdekes a könyv története és vicces is, emiatt is fogtam a kezembe, már régóta szemeztem vele. Ami miatt viszont félbehagytam, az az, hogy kicsit sok volt benne a filozofálás a vallásról, marxizmusról. Ehhez tényleg hangulat kell, kipihentség, remélem egyszer még befejezem a könyvet.

Második: Hemingway- Vándorünnep

Hemingway-t senkinek sem kell bemutatni, az Öreg halász és a tengert mindenki ismeri, hallott róla és sokan olvasták. Erről a könyvről is sok jót olvastam, hogy milyen jó a hangulata, ezt már idősebb korában írta, visszaemlékezés a párizsi éveire. Hemingway stílusa meg kell hagyni itt is jó, azonban a történet, ami nem nagyon volt, nem kötött le. Így ezt is félretettem máskorra.

Harmadik: Maria Semple- Today will be different

Ez a könyv nem jelent meg magyarul. Azért esett rá a választásom, mert a Hova tűntél Bernadette nagyon tetszett, így gondoltam nem nyúlhatok nagyon mellé. Míg az előző két könyvet viszonylag hamar leraktam, ezzel küzdöttem, a feléig. Aztán miután napokig nem olvastam semmit, feladtam, a könyv győzött. Ez a könyv eléggé hasonlított a Hova tűntél Bernadettre helyszínben, karakterekben stb, csak a könyv feléig nem nagyon történt semmi. Úgy voltam túl sok napot vett már el ez a könyv, és szerencsére az ezutáni könyvvel igazán biztosra mentem, nagyon tetszik, hamarosan írok is róla.

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr5813429003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása