Elena Ferrante- Briliáns barátnőm (56)
2017. november 01. írta: csillabella

Elena Ferrante- Briliáns barátnőm (56)

*4.7*

Sokat filóztam, hogy erre a könyvre mennyi pontot is adjak.

Nagyon lelkesen álltam neki, olvastam róla sokat, hogy milyen sikeres az írónő, Ferrante-lázként is emlegették a jelenséget (az Elena Ferrante írói álnév). Azt találtam, hogy a nápolyi regények a legsikeresebb mindközül, így ezzel kezdtem az ismerkedést az írónővel. Annyi fenntartásom volt, hogy a tetralógiából jelenleg csak egy jelent meg magyarul, a 2. kötet november 30.-án jelenik meg, a másik két kötet pedig 2018/2019-ben, amit eléggé felháborítónak tartok. (5 évet várni egy fordításra/kiadásra?) Az a kép ugrott be, hogy ezért tart eddig a kiadás, mert egy ember görnyedve ül egy gyertyacsonk mellettegy középkori várban és csinálja a fordítást/másolatokat?

hangfot.jpg

Na ezen lépjünk is túl, de, azért azt ajánlom, aki türelmetlen, ne kezdjen bele az első kötetbe, mert eléggé úgy lett abbahagyva, hogy ott ültő helyemben vettem volna kezembe a második kötetet.

Sokszor eszembe jutott, hogy ez megint egy csajos könyv, de olvastam a molyon egy férfi véleményét: "Hiába ír a szerző tipikusan női témákról, ezek a férfiak számára is gond nélkül befogadhatók, és élvezhetők."-így akkor nem riasztom el a férfiakat az olvasásától.

Ez a kötet a 2 barátnő kamaszkoráig meséli el az életüket, 16 éves korukig: Elena és Lila történetét ismerhetjük meg. A háború utáni Olaszországot, a szegénységet, küzdelmeket, amik az egész családra kiterjedtek, a gyerekeket sem kímélve.

ischia-5.jpg

Mindkét lány okos, zseni vagy szorgalmas a maga nemében. Elena inkább szorgalmával és kitartásával tűnik ki, ő a jólány, Lila pedig a lázadó, agresszív, bátor, aki éles eszével vívja ki a tanárok figyelmét. Az évek múlásával meglátjuk melyiküknek hogy alakul az élete, egymáshoz való viszonya, Elena szemszögéből, aki sokszor féltékeny, kritikus és elégedetlen magával. Nem tud létezni Lila nélkül, nem is tudni néha hol kezdődik az egyikük határa és hol a másiké. Viszont vele se könnyű, a folytonos versengés, majd a fiúk figyelméért vívott küzdelem.

 ferrante-store500x500.jpgVégül azért nem adtam 5 pontot a könyvre, mert eleinte azért elég nehezen jöttem bele, és mert annyira nagy ováció volt körülötte, hogy ennél kicsit többet vártam. És alapból úgy indultam neki, hogy óóó Olaszország, meleg, napfény, tenger, finom kávé, vidámság vár a könyben, így kicsit meglepett, hogy ennek erősen az ellenkezője volt, ami viszont cseppet sem von le a könyv értékéből. Nagyon várom a folytatását, így vagy úgy beszerzem mielőbb mind a 3 kötetet!

 https://moly.hu/konyvek/elena-ferrante-brilians-baratnom

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr1413134854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása