Umberto Eco - A rózsa neve  (47)
2017. szeptember 18. írta: csillabella

Umberto Eco - A rózsa neve (47)

*5.0*

Olyan sok lötyi könyvet olvastam, hogy már éheztem a tudást, egy komoly könyvet. Ehhez nagyon jó választásnak bizonyult A rózsa neve, és az sem volt utolsó szempont, hogy a klasszikus könyvekben levő restanciám behozzam.

Erről a könyvről, vagy a belőle készült filmről már mindenki hallott, ki olvasta/ki látta. Tudományosan megírt magas szintű munka, amit olyan pongyolába bújtotott az író, hogy a "köznépnek" is fogyasztható legyen. Szinte úgy érzem vétek erről a könyvről az én pórias stílusomban írni, mert nem tudom megütni a könyv szintjét.

the-name-of-the-rose4-e1434199460807.jpg

Alap története egy bűnűgyi szál, ami az apátságban játszódik, ahol is meghalnak páran- rejtélyes körülmények között. Az apát segítségül hívja Vilmost, aki éles eszéről híres, hogy segítsen felgöngyölíteni a szálakat. Vilmos megérkezik tanítványával, Adsoval, és mi szép lassan bepillantást nyerünk a korabeli életbe, az apátság mindennapjaiba, a szerzetesek életére ( annak minden árnyoldalával együtt).  Megismerjük az apátságban lakókat, a könyvtár minden titkát és végül fény derül a titok nyitjára is.

name_of_the_rose.jpg

Ez a könyv viszont nagyon nehéz. Bár több évig tanultam latint, azért az idézetekbe beletört a bicskám, csak helyenként értettem, viszont a könyv értékéből ez mit se von le. Szintén nem kevés benne a filozófia, nagyon sok ismerős szerzőt, könyvet említenek, amiket még egyetemi tanulmányaim alatt hallottam. (Arab szakon elég sok filozófia volt, így a görög és arab filozófiával eléggé képben vagyok.) A könyv végén van egy hosszabb csatolmány, ami a szerző jegyzete a könyvhöz, azt hiszem 1983-ban jelent meg. Itt kifejti, hogy bár a kiadók kérték, hogy kicsit szabja rövidebbre a könyv első 100 oldalát, ő azt mondta nem fogja. Aki azt a részt nem érti vagy értékeli, az a könyv többi részét sem fogja. Ebben lehet valami. Ez egy intellektuális könyv. 

A szerző nálam a zseni kategóriába tartozik, többször is gondolkoztam rajta, hogy micsoda tudással rendelkezik az, aki ilyen magabiztosan megír egy regényt, ami vallási, történelmi, szemiotikai és filozófiai mű is egyben. Először le akartam vonni 0.1 vagy 0.2 pontot, amiért helyenként kicsit hosszassan írt le dolgokat, de végül úgy éreztem nem volna tisztességes.

  

https://moly.hu/konyvek/umberto-eco-a-rozsa-neve

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr3112875588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása