Miért pont Gesztenye?
2017. február 28. írta: csillabella

Miért pont Gesztenye?

Richard Adams- Gesztenye, a honalapító ***5***

Azért Gesztenye lett a blog oldal címe, mert a szívemnek az egyik legkedvesebb könyv, amit olvastam eddig, és nagyon mély hatást gyakorolt rám. Mondhatjuk ez lett a kedvenc könyvem. (Kicsit túlzásba is estem, már 3 példányban meg van, 1 magyar -2 angol :) )

Időnként szörfölök a neten, beírva, hogy mit érdemes elolvasni, top 100 könyv, top 1000  könyv, top akármennyi, amit még életedben el kell olvasnod. Ezt is egy listán olvastam, és ahogy utánanéztem, nagyon megjött hozzá a kedvem.  A könyvtárban persze  a gyerekrészlegen található, de ezzel abszolút nem értek egyet. Egy gyerek ezen betojik, időnként én is eléggé izgultam, néhány jelenet nagyon nem gyereknek való, nem tudom hol ment ez ennyire félre amúgy. Mert nyuszikról szól?

img_6126-2_edited.jpgIgen, ez nyuszikról szól, ahogy Gesztenye kialakít egy közösséget. Ez a könyv sokszor letehetetlen volt, és volt, hogy hajnalban felkeltem olvasni. Ez nagyon nem jellemző rám. Ritkán ajánlok könyvet Anyunak, lévén 40 évig könyvtáros volt, de ezt mégis ajánlottam. Egyik este felhívott, hogy jól kicsesztem vele, mert nem tud aludni, mivel nem tudja letenni a könyvet :)

Bár nyulak a főszereplői (eltekintve, hogy odukban laknak) , mégis rettentő emberi a könyv: a barátságot, társadalmat, "emberi" kapcsolatokat remekül bemutatja. Gesztenye, a bátor és bölcs nyúlfiú elindul, hogy keressen más nyulakat ( nőstényeket is), és megalapítsák a kis birodalmukat. Időközben barátságokat köt, harcol, kalandozik.

Ez után a könyv után egyedül az volt a baj, hogy úgy éreztem ezt már nem lehet überelni, hiába olvasok, ennél jobbat nem fogok úgysem, és én ezt szeretném tovább olvasni, bárcsak lenne folytatása. (Kérésem meghallgatásra talált, van kvázi folytatása is, de az nem regény, hanem úgy tudom egy novellás kötet: Tales from Watership down) Elég sokáig nem is olvastam utána semmit...

_4cc3a24e5b614a0c.jpgAzon szerencsések egyike vagyok, aki megkapta szülinapjára a fenti könyvet, amit még maga a Szerző aláírt. Sajnos 2016-ban, 96 évesen elhunyt. Viszont több könyvet is írt, bár ha jól néztem ezek nagyrészt angolul jelentek meg, de így is sort fogok keríteni rájuk. (Kivéve a Gazdátlanok, az magyarul is megjelent, de tekintve a témáját, kicsit azt jegeltem. Nem szeretnék állatkísérletekről és kínzásról olvasni mostanában.)

https://moly.hu/konyvek/richard-adams-gesztenye-a-honalapito

 Még egy kis érdekesség a végére, ami engem is meglepett: egyesek magukra is varratták Gesztenyét, íme:

http://www.neatorama.com/2012/11/01/Beautiful-Tattoos-Inspired-by-iWatership-Downi/

 

000d5a85-800.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr5612302827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása