James Bowen- Bob, az utcamacska (42)
2018. december 28. írta: csillabella

James Bowen- Bob, az utcamacska (42)

*3.5*

Nagyon szeretni akartam a könyvet... nekem alapból nem nehéz eladni bármit, amin cica van. Szeretem a titákat! Úgy gondoltam, egy könyv, aminek Bob, a cicaúrfi lesz a főszereplője, biztos telitalálat.

Bármennyire is próbáltam szeretni a könyvet, nem tudtam. Egyrészt szerintem többet olvastam benne a heroinról, mint a macskáról. James, az utcazenész, épp drogelvonóra jár, és a zenélésből próbál mindennap megélni, egyik napról a másikra. Egy nap a sors útjába sodorja Bobot, a különleges, ragaszkodó cicát. Elkedzenek kötődni, James érzi, hogy felelősséggel tartozik a cicáért, ezért elkezd megkomolyodni. Az alaptörténet nagyon kedves kis sztori.

covers_235987.jpg

Valahogy nekem mégsem jött át, és valahogy végig fura érzésem volt. Az első például, hogy szerintem azért nem minden pontosan úgy történt, ahogy az le van írva. Az események lehet stimmelnek, de szerintem a motiváció romantikusabban lett leírva. Konrétabban: Bob követi a zsúfolt veszélyes városon keresztül a csávót, majd nyugodtan ott ül vele egész nap, és persze a hapi nem akarja hogy ott legyen. Na mármost, aki 10 éve kint él, tudja, hogy kutyával, cicával több embert lehet vonzani, így szerintem maga vitte ki a cicát. (Nekem is volt olyan macskám, aki kilómétetereken át követett, nyugiban, de a macska vadászó állat, pláne az éhes kóbor macska.) Plusz gondolom az utcán azért nem egy kutya fordult meg, írta, hogy sokan hergelték is a cicát, és mégicsak 2-szer szökött el a cica. Szóval az ilyenek miatt volt egy folyamatos ellenérzésem, és nem tudtam közel engedni a sztorit. Meg azért, aki drogelvonóra jár és próbál leszokni, biztos nem mindig zen állapotban viselkedik, mint, ahogy a könyvben ez a csávó. Majd mondta a hapi, hogy minden nap 30 fontott keresett, ami elég volt a megélhetésre, majd a macskával ennek minimum a dupláját kereste. Mégsem futotta karácsonyfára, vagy bármilyen karácsonyi dekorációra. De x-boxa és dvd lejátszója volt... Alapból ez elzüllését sem értettem, hogy miért lett drogos. Szülei elváltak, sokat költöztek az anyukájával, de mindig is anyagi jólétben éltek, és mikor eltűnt a csávó, mindkét szülője halálra izgulta magát. Gondoskodni akartak róla, stb. Azért ennél vannak sokkal rosszabb sorsok is. Summa  summárum, nekem ez az a fajta csávó, akinek a szeme sem áll jól. Aztán jött egy cuki különös cica, amiről sikerült sok bőrt lehúzni.

image_2.jpg

Annak örülök, hogy már nem kell az utcán dolgoznia, vagy szomorú körülmények között laknia, egy ember sem illeti ezt az életet. Minden hajléktalan egyszer egy édes, gügyögő kisbaba volt, aztán most már inkább kerülik őket az emberek. Rémes ebbe belegondolni, hogy milyen szélsőséges az élet.

Amúgy a másik, ami fájt, hogy oké, aranyos a sztori, de ez nem egy könyvre való történet. Esetleg egy novella, egy hosszabb facebook bejegyzés, de erőltetés volt ebből könyvet csinálni.

A moly-os értékeléseket nézve úgy tűnik, velem lehet a baj.

https://moly.hu/konyvek/james-bowen-bob-az-utcamacska

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr9314519542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.12.29. 16:09:50

Hát, én ezt a könyvet tavaly olvastam, nagy örömmel vettem meg, meg minden, aztán a végére érve arra kellett rájönnöm, hogy ez egy igazi semmilyen könyv volt, macsek ide vagy oda. Nyilvánvalóan szépítette a dolgokat a fazon, és akár szellemíróval írta, akár saját maga, de egy igazi jellegtelen, sótlan, se íze, se bűze könyv lett. Nem is nagyon maradt meg belőle semmi. Utólag örülök, hogy a folytatásokat nem adták ki magyarul, mert a macsek miatt lehet, hogy megvettem volna látatlanban azokat is. Olyan könyv, ami mondjuk 200 forintért a bolhán jó vétel (mert egynek jó lesz), de teljes áron pénzkidobás. A filmhez ezek után nem volt bátorságom.
A tavalyi könyvlistám egyértelműen legnagyobb csalódása.

csillabella 2018.12.29. 16:17:04

@Tralfamador75: Megnyugtattál! Féltem, hogy velem van a gond, hogy ennyire nem jött be, de örülök, hogy Te is hasonlóképpen vélekedsz! Így igaz, pár száz forintot megér, de többet nem. Mi is megszereztük a filmet, de ezek után nem sok kedvem van hozzá. Se füle se farka könyv, bennem sem maradt meg semmi extra sztori belőle, valószínüleg azért, mert nem is volt benne. Mi volt az idei év csalódása és a befutója?

2018.12.30. 09:09:40

@csillabella:
Az év csalódása... Volt kettő is, Mur Laffertytől a Hat ébredés, én valami szenzációsan jó kis sci-fi-krimi-thrillert vártam, és szerintem egy nagy lapos semmit kaptam. Amikor elolvastam, arra gondoltam, hogy nekem az újak túlnyomó többsége csak lufi (bár van kivétel). A másik csalódásom Dragomántól A pusztítás könyve. De valószínűleg csak nem jókor olvastam. Majd adok neki még egy esélyt. Mindenesetre nyomasztó darab, az biztos.
A befutó... Idén ismét sorra került a Hozsánna néked, Leibowitz!, szóval igazából egyik könyvnek sem volt szemernyi esélye sem. De ha az újraolvasás nem játszik, akkor egyrészt Adam Wiśniewski-Snergtől A robot. Nem sokszor mondok ilyet, de ez a regény zseniális, igazi hard sci-fi, de abból is az eszelősen következetes fajta, többször olvasós, mert nagyon könnyű elveszteni a fonalat (nekem is sikerült :-D ).
Másrészt meg Pierre Bertontól az Aranyláz Alaszkában. Fura, hogy igazából száraznak kellene lennie, sok az adat, a helyszín, sok a név is, viszont sok az anekdota is, és jó képet ad arról a pár évről, amikor Alaszkába sereglett boldog-boldogtalan aranyat mosni.

csillabella 2018.12.31. 10:22:51

@Tralfamador75: Köszönöm a tippeket, feljegyeztem a 3 könyvet, amit ajánlottál! :) Boldog új évet!

2018.12.31. 13:37:17

Azért A robotot ne vedd ajánlásnak, tényleg súlyos darab, szerintem még elvetemült sci-fi rajongóknak is (én csak műkedvelőcske vagyok).
Szintúgy boldog új évet.
süti beállítások módosítása