Dorthe Nors - Tükör, index, kuplung (30)
2017. június 21. írta: csillabella

Dorthe Nors - Tükör, index, kuplung (30)

*3.9*

Azt nem értem, hogy ezt a könyvet miért jelölték Man Booker díjra, azt viszont igen, hogy miért nem kapta meg. E kapcsán kicsit lelkifurim is volt, hiszen az író sokat dolgozott ezen a könyvön, sok emberen átment, mire kiadták. Mindenki jónak találta, én meg csak néztem értetlenül, hogy he? Dehát ez van, ízlések és pofonok. A lelkiismeret furdalás oka az, hogy hogy merem én lefitymálni valaki munkáját, aki sok időt szentelt rá (gondolom), hogy megírja. Én se örülnék, ha bárki ezt tenné a munkámmal.

p04vgtlw.jpg

Dorthe Nors

De ez a könyv, akkor se jött be nekem. Mikor megkérdezték, hogy miről szól, meséltem, hogy hát van a Sonja, aki jár vezetni, és masszőrhöz.Vártam, hogy na majd lesz valami, amit mesélhetek, de nem lett. Értem én, hogy nem kell sok cselekmény a könyvbe (vagyis nem mindbe), olvastam olyat is, de akkor viszont kell valami plusz legyen, ami itt nagyon nem volt. 

Szóval ez a Sonja 40es, szingli, szerintem ostoba és ellenszenves (mármint nekem, legalábbis). Azon van, hogy megtanuljon vezetni, amihez nincs sok érzéke. Oktatója is stresszeli. Munkáját tekintve svéd regényeket fordít dánra, eléggé elszigetelődött. Barátai nincsenek, a legközelebbi barátnője kb a masszőr, akihez jár. Szüleivel nem gyakran beszél, testvére nem áll szóba vele. Hogy miért ostoba és ellenszenves? Először is, azok a módok, ahogy próbálta felvenni a kapcsolatot a nővérével, hát komolyan, ha ilyen idióta ez a Sonja, megértem a nővére miért kerüli. Meg ha egy férfi ránéz, már rohan, hogy "jajjjj, maga nős, nem illendő"....  Elég fárasztó volt.

826b056e-4d18-11e7-a3f4-c742b9791d43.jpg

Csalódás volt kicsit a könyv, mert úgy álltam neki, hogy alapból szeretem az északi írókat. Így már előnyben volt. Tetszett, aminek ígérkezett a könyv, a borítója is. Akárhányszor olvastam, azon kaptam magam, hogy elkalandoztak a gondolataim. Először betudtam annak, hogy biztos fáradt vagyok, de minden alkalommal így volt.

tukor-index-kuplung.jpg

Itt megemlítenék még egy tipikus jelenséget: magyar vélemények olyanok, hogy ha egy könyv jelölve van díjra, akkor mindenki szerint szuppperrr, és értik a mélységét. Ezért szeretek körbe nézni külföldi oldalakon, mert ott nem ilyen elfogultak, azért olvasható volt hasonló vélemény a könyvről, mint az enyém, és sokkal durvábbak is. Sokan be se fejezték.

 

https://moly.hu/konyvek/dorthe-nors-tukor-index-kuplung

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr9712612053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása