Roald Dahl- Matilda   (28)
2017. június 15. írta: csillabella

Roald Dahl- Matilda (28)

*5.0*

Miután hiányosságom pótoltam, és megismerkedtem vééégre Roald Dahl-al, elhatároztam, hogy időről időre beiktatom a könyveit. Ezt azért is tartottam (tartom) jó ötletnek, mert ez egy biztos választás, amiről tudom, hogy szórakoztató lesz. Néha, ha mellé nyúlok egy könyvvel, vagy csak nehezet olvasok, elszomorodok, akkor meglepem magam egy Roald Dahl darabbal.

432211.jpg

Ezúttal Matildára esett a választásom, a bájos, csupaszív és egyben zseni Matildára, akit a sors rettentő ostoba és felszínes szülőkkel áldott meg. Matilda szívja magába a tudást, 5 éves korára már kiválóan számol fejben, kiolvasta a könyvtár összes gyerek könyvét, és Dickensből is remekel. Szülei rossz szemmel nézik, hogy a lányuk könyvekkel "szennyezi" az agyát,  nem értik miért nem tud egyszerűen normális lenni, és tévét nézni.

A könyvből film is készült

miss-trunchbull.jpgMatilda iskolába jár, és tanítónője azonnal felfigyel kivételes képességeire: fejszámolás, olvasás, könyvek ismerete, és különleges kapcsolat alakul ki kettejük között. Barátnőt is szerez Matilda, de sajnos egy ellenséget is, aki az összes gyerek-felnőtt ellensége egyben: az igazgatónő. Bicskanyitogató a stílusa, de Matilda jóindulatával, szeretetével, és persze zsenialitásával igazságot szolgáltat, és megleckézteti a némbert. Közben megtanulhatjuk tőle, hogy ne hagyjuk magunkat, és ( a magunk módján) álljunk ki az érdekeinkért.

Ez egy ifjusági könyv, de --azaz DE, ez ne tántorítson vissza senkit! Én felnőtt fejjel olvastam először, és bár azt kívántam bár olvastam volna gyerekkoromban (is), így is egy élmény volt. Az még külön hozzáadott egy kis pluszt, hogy mivel nem tartalmazott sok mese-szerű elemet, sokkal közelebbinek éreztem a történetet (hisz, akár meg is történhetett volna...).

Bátorítanunk kell a gyerkőcöket, fiatalokat, hogy legyenek "Matildák"!

4c06c2204b8365548bfe1e577255a8f7.jpg

Jelenet a filmből: Matilda, a tanítónő és a csúf igazgatónő

https://moly.hu/konyvek/roald-dahl-matilda

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr2112598703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása