Graeme Simsion -  A Rosie Projekt  (19)
2017. április 24. írta: csillabella

Graeme Simsion - A Rosie Projekt (19)

Bill Gates ajánlásával! *5.0*

Amikor ilyen könyvbe botlok, ráadásul véletlenül (könyvtárban volt kirakva egy asztalra), akkor mindig megnyugszom, hogy megéri olvasni; és hogy én sem vagyok annyira kritikus. (Sok könyvet lehúztam eddig...)

Azt kell mondjam idén eddig ez volt a legjobb könyv, amit olvastam. A borítószöveg és a cím elég beszédes, azt gondolhatnánk. Adott egy tudós, Don Tilmann professzor, aki 39 éves, kissé bogaras (Asperger szindrómás), és elhatározza, hogy ideje megállapodni. Persze ezt nem hétköznapi módon tervezi, hanem összeállít egy több oldalas kérdőívet, ahol a válaszok alapján szűri ki a delikvenseket. Így akad útjába Rosie, akiről kiderül teljesen alkalmatlan jelölt, de más közös projekt összeköti őket.8033135_sx540.jpg

Hogy jön mindehhez Bill Gates? Megjelent egy cikk, amelyiben 7 milliomos ember kedvenc könyveit sorolják fel, és ott Bill Gates 2.-ként adta meg ezt a könyvet.

Don nagyon hasonlít Sheldon Cooper-re, leszámítva, hogy a könyvben Don sportos. Olvasás közben nem is nagyon tudtam elvonatkoztatni Sheldon-tól, szinte az ő hangját hallottam a sorok között. Volt, hogy háttérben az Agymenők ment, miközben olvastam, így mégjobban bele tudtam élni magam ebbe az elvont világba. Kellemes olvasni, ahogy Don próbálkozik kiszakadni a saját világából, és beilleszkedni a "normálisba" , felhagyva rögeszmés szokásaival. Vagy átélni, hogy néz szembe számunkra hétköznapi dolgokkal, és hogy reagálja ezeket le/oldja meg. the-sheldon-cooper-situation-l-ub5vc0.jpeg

A könyv hossza csalóka, közel 400 oldal, de olyan széles margóval, hogy valójában szerintem 300 körül lehet így. Kicsit mindig morci vagyok ilyenkor, nem vagyok ultra zöld, de ezeket felesleges papírpocsékolásnak tartom.  A lényeg, hogy elég haladós könyv, végig érdekes, néhol vicces, a stílus végig bejött. Aki viszont nem szereti az Agymenőket vagy Sheldont, annak célszerű kihagyni ezt a könyvet. Viszont mindenki másnak abszolút ajánlom ezt a felettébb szórakoztató olvasmányt.

Második kötete is van, a Rosie Update, amely bár nem kapott ragyogó kritikákat, nekem mégis tetszik eddig. Ha végére érek, bővebben beszámolok róla.

Film is fog készülni belőle, erről sajnos még sok info nincs fent neten. Arról voltak hírek, hogy a számomra felismerhetetlen Jennifer Lawrence lesz Rosie, de szerencsére ettől elálltak :)

https://moly.hu/konyvek/graeme-simsion-a-rosie-projekt

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr1312450485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása