Első fejezet
2017. január 26. írta: csillabella

Első fejezet

     Tavaly év végén volt egy játék a bookline facebook-os oldalán, ahol is azt kérdezték, hogy hány könyvet olvastál idén. Azt írtam, hogy kb 10-15-öt, igazából fogalmam se volt, egybefolynak a hónapok, évek. Nem is volt egy termékeny évem, sokat punnyadtam, elhagytam magam, vagy egyéb hobbiknak szenteltem az időt(rejtvény, kötés, miegymás). Amitől viszont leesett az állam, hogy volt, aki 200 felett írt, talán 250 körüliek is voltak. De 100 fölött is bőven akadtak hozzászólások.  Kis matek, egy évben 365 nap van, aki mondjuk azt írta, hogy 120 könyvet olvasott, az kb 3 naponta új könyvet vett a kezébe. Viszont, aki 200 felett írt, akár 250 körül, ő kb 1-2 naponta kiolvasott egy könyvet. Ezt azért már némi túlzásnak érzem. Nem hihetetlen, de azért fura. Nyílván nem Garfield kiskönyvekről van szó, és azért nem minden könyv 120 oldalas. A végleteket sose szeretem.

    Na de lényeg a lényeg, kíváncsi lettem, hogy én vajon egy év alatt hány könyvet olvasok. Első remek ötletem az volt, hogy egy papíron fogom vezetni. De az is gond, hogy sajnos x könyv után már nem emlékszem annyira melyik könyv miről szólt, milyen volt, jó esetben arra azért emlékszem, hogy tetszett -e vagy sem. Szerencsére az első papírfecnis szenzáció után beugrott, hogy akár írhatnék egy blogot, ahol amellett, hogy vezetem miket olvastam el, rövid véleményt is írhatok, így magamnak emlékeztetőnek jó lesz, és talán valakinek még hasznára is válhat.keziras_b.jpg

    Szoktam olvasni moly-on véleményeket egy-egy könyvről. Ami kicsit gond ott, hogy nem tudom, kinek a véleményére adjak, minden könyvhöz írnak ugye hideget- meleget. Némelyik hozzászólás pedig vetekszik már egy irodalmi novella hosszúságával, és komolyságával is.

    Kicsit olyan ez a blog, mint a Julie&Julia- ami egy aranyos kis film, bár nem egetrengető (könyvet nem olvastam). A főszereplő lány a példaképének,Julia Childnak próbálja megfőzni a receptjeit, egy éves kihívás alatt.

nora-ephron-julie-julia-4.jpg

   Könyválasztásaimban semmi logika és következetesség nincs, hektikus nagyon. Volt, hogy egy mit érdemes elolvasni, amíg élünk listáról választgattam, de megesik, hogy csak fél füllel hallok valamiről, egy cikkben olvasok esetleg egy könyvről, aminek utánajárok, ott még ajánlanak egy harmadik hasonlót. Sokszor a könyvtárban járva az ott kirakott könyvek közül kapok fel párat, és találtam már így is ritka jó könyvet.

   Mindig van egy 10-20 könyv, ami a "playlistemen" vár az olvasásra. Néha a polcomon gyűlnek, de van , hogy note-ba írom magamnak, hogy miket kéne kivenni/megvenni. Általában mire kiválasztom mi legyen a követlező könyv, az is egy több órás macera. Így ha elérem majd a tervezett célom, és legalább egy ember fogja olvasni ezt a blogot, akkor akár Ő is segíthetne választani, mivel folytassam.

    Olvasási tempóm nem maratoni, így nem hinném, hogy túl sok post lesz :)

konyvtar-620x330.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr112157923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása