Fredrik Backman- Az ember, akit Ovénak hívnak (27)
2017. június 11. írta: csillabella

Fredrik Backman- Az ember, akit Ovénak hívnak (27)

*4.5*

Erre a könyvre úgy akadtam, hogy A százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt kapcsán ajánlották, mondván akinek az a könyv tetszett, annak Ove is fog. Így olvasva mindkettőt nem igazán értem a hasonlatot.

Ez a könyv (meglepő módon) Ovéról szól, aki elvesztette feleségét, majd 59 évesen a munkáját is, és úgy érzi, így nincs értelme tovább élni. Azon van, hogy kövesse feleségét. Ezért mindent el is követ, a könyv első fele erről is szólt, hogy próbálja magát megölni minden úton-módon. Mondjuk itt kicsit már vakartam a fejem, mert ezeket mindig úgy követte el, hogy valaki megzavarta, bekopogott, stb. Viszont roppant mód előkészített mindent, hogy rendben hagyja maga után a papírokat, házat, ingóságait. Ha valaki mindenre gondol, az nem jut eszébe, hogy ne fényes nappal akarjon öngyi lenni (amikor megzavarhatják)?

Emiatt a könyv első fele nyüglődös volt nekem (talán 3 kis poén féleség volt benne-igen, még számolni is lehetett, olyan kevéske volt), már azon voltam, hogy ölje meg magát azt legyen vége a könyvnek. A könyv felétől azonban kellemes változás következett be, innentől érdekes lett. Szép lassan a történet szerves részei lettek a szomszédok, akinek folyton segíteni kell, akik miatt Ove érzi, hogy újra szükség van rá. Persze így is egy zsémbes öregember, de már lett új "családja", cicája és teendői is- van értelme élni.

1482779567_4.jpg

A Cica a filmből

Összességében nézve a könyvet egy Walt Disney filmhez tudnám hasonlítani (készült a könyvből film, amit nem láttam még, de feltételezem nem Walt Disney produkció), kicsit giccses, és hatásvadász. (Ezek nálam nem feltétlen negatív jelzők, ilyen filmeken nőttem fel.) Jó könyv, de nehezen/lassan indul be.

hero_man-called-ove-2016.jpg

Jelenet a filmből

Azonban annyira nem tudtam hova tenni ezt az egészet, hogy rögtön belekezdtem egy újabb könyvébe az írónak. Nem szoktam duplázni, de itt nagyon kíváncsi lettem, hogy mit tud. (spoiler, ez a könyv is nagyon nehezen indul be, de ettől függetlenül ez is jónak ígérkezik).

Megfordult a fejemben, hogy nem én vártam-e túl sokat a könyvtől, mert úgy álltam neki, hogy na ez 100%, hogy szuper lesz. Talán emiatt van, hogy nem tudtam a max pontot adni rá jószívvel. Viszont továbbra sem értem ennek a könyvnek a túlmagasztalását ("Ritkán mondok ilyet, de ha idén csak egy könyvet olvastok el, akkor ez legyen az! "- ilyen kommentek vannak a moly-on) , de azért ajánlom a könyvet, és így olvasatlanul akár az író többi könyvét is. Stílusából ítélve azok is biztos jók.

index.jpg

Fredrik Backman és a könyv

https://moly.hu/konyvek/fredrik-backman-az-ember-akit-ovenak-hivnak

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr7012581611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása