Mil ovassak?  Könyvajánló / 1.rész
2017. március 03. írta: csillabella

Mil ovassak? Könyvajánló / 1.rész

Ezzel a kérdéssel már minden olvasni szerető ember találkozott, nem is ritkán... Én személy szerint rendre itt kötök ki, pláne, hogy évről évre születnek remek könyvek, pedig akkor sem érnék a jó könyvek végére, ha már többet nem adnának ki :) Amúgy részemről én könyv párti vagyok, nem E-book olvasós. Eleget vagyok monitor előtt, a könyvnek mégis más a hangulata.

Rengeteg remek klasszikus könyv van, amik úgymond "kötelezőek", de hát kinek van kedve mindig komolyabb könyveket olvasni. Kell a változatosság. Például elolvasva a Százéves embert, amit imádtam, úgy éreztem nem tudnék mégegy vicces könyvet elolvasni utána.

_105a01d34fdeef5f.jpg

Mit teszek ilyenkor? Először is a könyvtárunkban mindig van kirakva 50-100 könyv, amit a könyvtárosok vélnek elolvasásra érdemesnek, így ezeket mindig átnézem.

capture.PNG

 Neten keresgetek magyar/külföldi oldalak között, hogy mit érdemes olvasni, mit sem, mit kell elolvasni, amíg élünk. Így találtam ezt is, amik közül a sárgákat már olvastam.

De olyan is szokott lenni, hogy facebookon látok akár Bookline, akár az Imádok olvasni oldalon egy jó könyvet, tévében hallok róla, ismerős ajánlja, Anyu ajánlja, a lehetőségek tárháza végtelen. Erről a listáról az egyik nagy kedvenc a Pí élete Yann Marteltől, amire még  a film készítése előtt akadtam-szerencsére. Lehet már nem olvasom el, ha előbb a filmet látom. Ivan Gyenyiszovics egy napja is lekötött, de ahhoz azért hangulat kell. A Jane Eyre igazi klasszikus, hölgyeknek szerintem tetszeni fog. John Steinbeck nagyon nem egyszerű könyv, hosszú és lassú. A Mester és Margaritát többször olvastam már.

Ezt a listát pedig nem tudom már hol találtam, de erről lett meg Gesztenye, a honalapító (Watership down)! list.PNG Ami leginkább még érdekel róla, az a Minden vilángol Jonathan Safran Foertől. Ő egy fiatal amerikai író, és jó értékeléseket olvastam róla mind a moly-on, mind a goodreads-en.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kesztenye.blog.hu/api/trackback/id/tr1612310311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása